sobota, 14 maja 2016

Finnabair media w akcji, czyli mini tutorial jak utwardzić tkaninę za pomocą medium Prima Marketing

Dla Scrap&Art w ruch poszło pierwszy raz medium do utwardzania sculpture medium od Finnabair Prima Marketing.
Uważam to za świetną zabawę.
Oczywiście nie jest to banalnie proste, ale wszystko do zrobienia.
Tkanina przede wszystkim musi być idealnie namoczona
w medium. W innym przypadku nie utwardzi się tak jak byśmy tego chcieli.
Ja dzisiaj postanowiłam wykonać proste serducho.
Może skorzystacie z moich wskazówek :)



1. dobrze namoczoną tkaninę układamy sobie na papierze - może być scrapowy. Chodzi o to, żeby
był w miarę gruby. Medium delikatnie nasiąknie w papier, który również się utwardzi.

 Naszą kompozycję możemy suszyć suszarką. Medium nie gotuje się pod wpływem ciepłego powietrza, aczkolwiek zalecam pozostawienie do samodzielnego wyschnięcia i utwardzenia.. Wówczas efekt jest zdecydowanie bardziej zadowalający.
Następnie malujemy całość wedle uznania farbami metalicznymi lub opal magic od Finnabair Prima Marketing.


Farby możemy rozmywać wodą. Wówczas zmienią one troszkę swój oryginalny kolor mimo to, że są mocno napigmentowane. W przypadku tej niebieskiej, którą ja użyłam, pozostał mi miejscami tylko bazowy niebieski kolor, a mieniący się, opalizujący efekt zniknął.



Następnie, gdy już mamy całość pomalowaną i suchą, moczymy papier od spodu, zrywając po kolei warstwy brzegowe tak, aby został tylko pod sercem. Chodzi o to, żeby papieru nie było widać. Był on tylko naszym pomocnikiem w etapie tworzenia.
Teraz pozostaje nam tylko ułożyć całą kompozycję na pomalowaną wcześniej farbami Opal Magic Prima Marketing ramkę. 









Użyłam / I used:
             
     

2 komentarze:

Dzięki za wizytę i pozostawienie komentarza